I kön i den lokala matvarubutiken idag utspelade sig följande dialog mellan två kvinnor i 50-årsåldern.
K 1: Jag måste köpa en skvallertidning åt mamma då blir hon glad.
K2: Ja, det blir hon nog.
K1 går iväg och med sig har hon Se&Hör eller Hänt i veckan.
K1: Men ser du här står det om Victoria och Daniel nu kommer mamma bli sååååååååå glad!
K2: Hon kommer bli överlycklig, själv läser man ju inte skvallertidningar inte ens hos tandläkaren!
K1: Näe, det gör man verkligen inte !!!
K2: För där läser jag vetenskapens värld och andra intressanta tidningar.
K1: Jaa aaa aa aaaa, fy för skvaller- och veckotidningar!
När jag går ut ur affären möter jag Leif Pagrotsky.
/A
Visar inlägg med etikett skvallertidningar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett skvallertidningar. Visa alla inlägg
söndag 12 juli 2009
Skvaller
Så tyckte
Ännelaij
kl.
12:38
3
Synpunkter
Etiketter: hört i kön, skvaller, skvallertidningar
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)