Visar inlägg med etikett bokmässan. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett bokmässan. Visa alla inlägg

fredag 25 september 2009

Bokmässa,objektiv Odd bedömning


Bokmässan var väldigt trevlig, så var också Markattan och Speja.
Väldigt roligt att träffa dem och prata lite grann. Jag och Markattan åt även lunch ihop.
Tyvärr tänkte jag inte på att fota lunchen såsom proffsbloggare brukar göra..jäsiken också.
Förutom en bok av Speja så köpte jag också två lådor/väskor, den större av dem ska jag ha en receptpärm och lösa recept i, den mindre ska jag ha...eh..kanske recept i?!

På mässan träffade jag också min vän proffsfotografen som sa att det andra objektivet till kameran kommer nästa vecka, men nyss ringde han mig och berättade att det kommit idag!
Alltså kan jag hämta det om jag vill i morgon.
Kul!
Men det är inte slut på roligheter än.
Nänemensan minsann!
För jag har nämligen..hör och häpna och slå er för pannan för det gör nästan jag.
Jag har nämligen...nämligen...nämligen

Tadaa!
Beställt en O d d M o l l y tunika för f ö r s t a g å n g e n i m i t t l i v!
Jag inser att jag borde nog sinnesundersökas, gå i beteendeterapi, ifrågasätta om jag har alla paddlar i kanoten, om alla fåren är i hagen etc.
Alltså, jag nästan skäms, jag som tidigare fnyst åt de som är sådana märkesfreaks som älskar Odd Molly och nu..nu har jag gått på det själv..ehum.
Jisses

Vi hörs när vi hörs
/KanskeInteDenVassasteKnivenILådanEllerVäskan-A

lördag 12 september 2009

Jag en fegis?

Gissa vad?
Näe, det kan ni ju inte göra så jag berättar direkt.
Det är så här att den 25:e ska jag åka på bokmässan.
Jehoppsemensan det ska jag, för tredje gången/året.
I år dock utan Mannenimittliv vilket kommer kännas väldigt konstigt....

På mässan kommer rara , fina Speja att debutera som författare.
Kul!
Vidare så är det så att rara, goa Markattan också kanske ska dit!
Jisses.
Och jag som är lite blyg av mig..
Ähum..alltså för nya vänner som jag bara pratat med via Internet.
Hur fasen ska jag få detta att gå ihop?
Hmmm...
Ska jag låtsats som jag inte är där?
Strunta i att presentera mig själv?

Speja är skitsnygg och skriver urbra.
Markattan som också är snygg samt har en uuuuuuuuuunderbar röst.
Sedan lilla (nåja) jag..som talar släpigt med norrländsk accent och vars ögon förlorat sin glans.
Ehh

Törs jag?
Time will see
/A

onsdag 1 oktober 2008

Ok, vi börjar med bokmässan

Trots allt så tog vi oss till bokmässan.
Det var andra året jag/vi besökte mässan så jag visste vad som väntade oss.

Helt fantastiskt var och är det att vara där.
Eftersom vi hade "ibranschen-biljetter" så fick vi gå in kl 0900.
Tur det!
För efter kl. 1400 så var det nästintill omöjligt att ta sig fram.

Jag köpte en bok till en av mina döttrar och fick den signerad av författarinnan. Som f.ö höll ett föredrag där hon hamnade i min kamera.

Vi såg Horace Engdahl, Ebba Witt Brattström, Jan Guillou, Bert Karlsson, Katerina Janouch, Sören Olsson och Anders Jacobsson, Martina Haag, Cecilia Frode, EU-parlamentariker av alla de slag samt Pär Westerberg, Kattis Ahlström, Fredrik Belfrage, Christoffer Barnekow etc, etc...

"Alla" var där..

..även jag...

Take care
/Namedropaärintemingrejmenändånugörjagdetochjagharändåglömthälftenavförfattarnaetcvisåg-Alien

torsdag 25 september 2008

Bokmässan

..blir av..
Blir en "tidig" morgon. Klockan 0900 öppnar de och då ska vi vara där..
......eh.....fast det är inte såååå farligt tidigt..vet dock hur köerna in till Gbg är på morgnarna.
Som i Sthlm, fast det ÄR jobbigare att köra i Gbg..

Take care
/Alien