fredag 25 september 2009
Bokmässa,objektiv Odd bedömning
Så tyckte
Ännelaij
kl.
19:03
3
Synpunkter
lördag 12 september 2009
Jag en fegis?
Gissa vad?
Näe, det kan ni ju inte göra så jag berättar direkt.
Det är så här att den 25:e ska jag åka på bokmässan.
Jehoppsemensan det ska jag, för tredje gången/året.
I år dock utan Mannenimittliv vilket kommer kännas väldigt konstigt....
På mässan kommer rara , fina Speja att debutera som författare.
Kul!
Vidare så är det så att rara, goa Markattan också kanske ska dit!
Jisses.
Och jag som är lite blyg av mig..
Ähum..alltså för nya vänner som jag bara pratat med via Internet.
Hur fasen ska jag få detta att gå ihop?
Hmmm...
Ska jag låtsats som jag inte är där?
Strunta i att presentera mig själv?
Speja är skitsnygg och skriver urbra.
Markattan som också är snygg samt har en uuuuuuuuuunderbar röst.
Sedan lilla (nåja) jag..som talar släpigt med norrländsk accent och vars ögon förlorat sin glans.
Ehh
Törs jag?
Time will see
/A
Så tyckte
Ännelaij
kl.
15:53
8
Synpunkter
onsdag 1 oktober 2008
Ok, vi börjar med bokmässan
Trots allt så tog vi oss till bokmässan.
Det var andra året jag/vi besökte mässan så jag visste vad som väntade oss.
Helt fantastiskt var och är det att vara där.
Eftersom vi hade "ibranschen-biljetter" så fick vi gå in kl 0900.
Tur det!
För efter kl. 1400 så var det nästintill omöjligt att ta sig fram.
Jag köpte en bok till en av mina döttrar och fick den signerad av författarinnan. Som f.ö höll ett föredrag där hon hamnade i min kamera.
Vi såg Horace Engdahl, Ebba Witt Brattström, Jan Guillou, Bert Karlsson, Katerina Janouch, Sören Olsson och Anders Jacobsson, Martina Haag, Cecilia Frode, EU-parlamentariker av alla de slag samt Pär Westerberg, Kattis Ahlström, Fredrik Belfrage, Christoffer Barnekow etc, etc...
"Alla" var där..
..även jag...
Take care
/Namedropaärintemingrejmenändånugörjagdetochjagharändåglömthälftenavförfattarnaetcvisåg-Alien
Så tyckte
Ännelaij
kl.
13:15
0
Synpunkter
Etiketter: bokmässan, name dropping
torsdag 25 september 2008
Bokmässan
..blir av..
Blir en "tidig" morgon. Klockan 0900 öppnar de och då ska vi vara där..
......eh.....fast det är inte såååå farligt tidigt..vet dock hur köerna in till Gbg är på morgnarna.
Som i Sthlm, fast det ÄR jobbigare att köra i Gbg..
Take care
/Alien
Så tyckte
Ännelaij
kl.
19:11
1 Synpunkter
Etiketter: bokmässan
