P.s
lördag 25 juli 2009
Ca 17-20
P.s
Så tyckte
Ännelaij
kl.
10:12
3
Synpunkter
Etiketter: Vi som aldrig skull flytt
onsdag 22 juli 2009
Igår <---> idag
Igår hängde jag faktiskt upp några tavlor och annat pynt.
Visserligen är det en hel del kvar att göra men .. idag fortsätter jag att fixa här hemma det kommer bli bra.
När det gäller axelproblemet så känns det mycket bättre idag.
Jag har lyckats sova ganska skapligt även om huvudet känns som om det väger 30 kg då jag ska lyfta det för att byta ställning.
Nu känner jag mig väldigt stolt över vackerkatten som sitter på altanen.
Kanske jag ältar men jag har aldrig sett en katt bete sig så.
Iallafall inte där jag bott förut.
Nåja, nu måste jag ta itu med det uppackning och annat igen.
Vi hörs när vi hörs
/A
Så tyckte
Ännelaij
kl.
09:51
2
Synpunkter
Etiketter: Vi som aldrig skull flytt
tisdag 21 juli 2009
Blandad konfekt
Inatt har jag vaknat flertalet gånger av att höger sida, från halsen ned till slutet av axeln värker. Då jag legat på hö. sida så har jag flertalet gånger vaknat av att det liksom "sprätter" till och börjar värka.
Jag har gått upp och smort med tigerbalsam en gång till inatt.
Hjälpte ett tag sedan var det samma visa igen.
Nåväl, nog om detta, jag troooor jag vet orsaken till det hela.
Skiss kommer senare..om jag orkar.
Som skrivet var så var jag bjuden på lunch av en av Mannenimittlivs mostrar . Hon miste sin man för två år sedan också i cancer. Vi pratade på om allt möjligt. Mest om sorgen. Sedan efter att jag berättat olika saker som händer/hänt i mitt liv så säger hon-
Men lilla flicka, Du har det inte det lätt du!
(obs! att hon kallade mig för flicka)
Då började jag giiiiiiivetvis att gråta.
Det gör jag så fort som någon säger något vänligt och ser mig.
Kanske låter konstigt men sådan är jag.
Hon sa iaf att det var OK att jag gråter inför henne.
Vi pratade mest om sjukdomar och våra käraste. Mest pratade hon.
Jag är ju norrländskthalvstum ju.
Hon bekymrade sig över min axel, vilket inte jag gör. Men hon hade ett tag teorier som gjorde mig lite halvskraj men till slut var vi "överens" om att det nog är någon form av nackspärr.
När jag skulle åka därifrån efter tre timmar så fick jag fina, handvävda handdukar.
Sådant som jag älskar.
Jag gillar henne även om hon ibland kan vara lite bitchig och nyfiken men...hon är rar ändå.
Ses när vi ses
/A
P.s
För er som undrar, JA, jag har redigerat inlägget.
D.s
Så tyckte
Ännelaij
kl.
17:31
2
Synpunkter
Etiketter: dagens, gör ont, Vi som aldrig skull flytt
onsdag 15 juli 2009
Skruvar lösa
..men fästen upphittade.
De låg i den kartongen som Den inte hemska tvillingen tipsade om.
I badrummet....eh....
Nu blir det till att hänga upp fler gardiner.
Ses när vi ses
/Fäst-A
Så tyckte
Ännelaij
kl.
13:54
5
Synpunkter
Etiketter: fästen, skruvat, upphittat, Vi som aldrig skull flytt
fredag 10 juli 2009
Sträcker ut en hand
Mina grannar har fest i sitt garage.
Faktiskt tycker jag att det är jätteroligt!
Vilken idé!
Fest i garaget med halvlångbord!
Kul.
Jag körde mina krukor och annat till mitt garage vi pratades vid lite grann. De tyckte jag skulle slå mig ned för att ta mig en öl och lite kräftor.
Jag avstod, är inte sugen på fest just nu.
När jag var klar med mitt krukflytteri så önskade jag dem en fortsatt trevlig kväll.
En av de kvinnliga festdeltagarna sa att jag skulle säga till om de stör.
Jag svarade att det är OK och att de må ha så roligt som det bara går ikväll.
Det känns bra att ha fått sagt det.
Lite fest ska ju ungdomarna få ha.
Blir det för mycket (för sent) så säger jag givetvis till.
Snart ska jag börja diska och packa upp kartonger.
Nu mina vänner så...
Hinner jag göra annat än att bara packa och flytta.
Jag ska påbörja gardinuppsättningar och annat.
Hoppas ni har det bra
/A
Så tyckte
Ännelaij
kl.
19:25
4
Synpunkter
Etiketter: grannar, trött, Vi som aldrig skull flytt
onsdag 8 juli 2009
Snart så..
..är jag klarflyttad.
Därmed kan jag ta itu med mitt nya place.
Hänga gardiner, packa upp, hänga in etc.
Just nu lever jag på ett vis i en icketillvaro, mitt hem är inte mitt hem än.
Men snart så...
Nyligen flyttade jag över en av mina ögonstenar.
Min cykel.
Har återigen fått frågan om jag inte ska komma ut för att festa loss.
Svaret blev - Nej
För jag orkar inte just nu, det jag behöver just nu är sömn och lugn och ro.
Sov gott
/A
Så tyckte
Ännelaij
kl.
22:55
2
Synpunkter
Etiketter: ledsen, trött, Vi som aldrig skull flytt
tisdag 7 juli 2009
suck
Nu har jagfått Internet inkopplat som ni ju ser.
Bara det att jag råkade glömma ta bort usb-anslutningen till trådlösa tangentbordet när jag flyttade datorn. Den gick sönder varför mitt tangent bord inte fungerar.
Nåväl jag köpte ett nytt idag och givetvis ska man installera programvaran före man ansluter tangentbordet.
Så in i min viktiga, bra dator kom jag givetvis inte.
Nu håller jag febrilt på att leta ett vanligt gammalt uruselt tangentbord som borde fungera med datorn.
Jag vet vart det finns men frågan är om jag får använda det.
Nåja, det får jag veta om ett tag.
Tills dess kör jag på laptopen som också är gammal såsom jag.
Ska kolla era kommentarer och bloggar så snart som jag hinner.
Ha det bra!
/Sur-A
Så tyckte
Ännelaij
kl.
16:56
3
Synpunkter
Etiketter: less, trött, Vi som aldrig skull flytt
fredag 3 juli 2009
Achtung baby
Så tyckte
Ännelaij
kl.
08:43
7
Synpunkter
Etiketter: ajaj, Vi som aldrig skull flytt
måndag 22 juni 2009
Sommarvärme
Nu är värmen tillbaka igen.
Det är rätt vanligt här att midsommar inte är toppen men sedan kommer solen tillbaka igen.
Jag får säga att jag är kluven.
Visst det är vackert, det är varmt men jag har inte tid att njuta.
Nåväl jag är glad för alla semesterfirare och sommarlovsfirares skull.
Igår gjorde jag en snabb huvudräkning på antalet kartonger som jag packat.
Och det är mellan 45-50 st riktiga flyttkartonger, inga bananisar eller andra.
Fler kommer det att bli, troligen närmare 100st, kanske fler. Tackochlov för att vi sparat sådan fina kartonger. Än har jag inte packat upp någon endaste en.
Lika bra jag sätter fart och fortsätter att packa och rensa.
Ses när vi ses.
/A
Så tyckte
Ännelaij
kl.
12:40
0
Synpunkter
Etiketter: packning, summertime, Vi som aldrig skull flytt
lördag 20 juni 2009
Nyhetsmorgon
På helgerna brukar jag sätta på TV4-nyhetsmorgon (också... fast nu så....)
Så även i morse då programmet skulle ha ett inslag om att midsommarhelgen brukar även vara en flytthelg.
Kanske skulle jag få något tips tänkte jag.
Men hör och häpna!
Eller häpna iallafall.
Allt det de sa kunde jag redan!
Jag gör precis på det viset som de berättade om.
Inget nytt under solen alltså..eller under molnen kanske är mer rätt beskrivet.
Idag fortsätter jag med det eviga packandet och rensandet. Det går framåt även om jag säkert bara är halvvägs på väg.
Jag återkommer med mer statusrapporter.
Tills dess håll till godo med lite norrlands -
På badstranden om sommaren:
* Ä dä int lite onödigt varnt i vattnä?
* Plask int så förbajat när du bada, du skrämm ju bort fisken!
* Hä va no’ jädri’t onödigt å ta ve skridskon’a ändå.
/Flytt-A
Så tyckte
Ännelaij
kl.
10:59
3
Synpunkter
Etiketter: packning, Vi som aldrig skull flytt

